poniedziałek, 16 grudnia 2013

Świąteczne babeczki Nigelli

Ho!Ho! Ho! Drogie dzieci. Byliście grzeczni? Jeśli tak to zasługujecie na pyszną maślaną babeczkę. Świetnie się sprawdzają do zrobienia w dużej ilości bo łatwo przeliczyć proporcje. Więc spędy świąteczne, śledziki pracowe, lub bardzo głodne przyjaciółki ...to idealne okazje na babeczki. Przepis pochodzi z książki Nigella Świątecznie - którą polecam, jest tam mnóstwo wskazówek jak urządzić obiad rodzinny z rozpiską co można zrobić wcześniej i zamrozić

125 g miękkiego masła
125 g cukru - ja dałam 100 bo wydawało mi się że będą za słodkie, ale są Święta, więc możecie szaleć
2 jajka
125 g mąki
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2-3 łyżek mleka
łyżka maku - tu polski akcent ode mnie - dla mnie mak to świąteczny składnik obowiązkowy

Wszystkie składniki oprócz mleka miksujemy w malakserze. Potem na końcu dodajemy mleko - ciasto ma być dość gęste, ale lejące.
wychodzi z tego 12 babeczek. Pieczemy w temperaturze 200 stopni 15-20 minut aż będą złote.

Dekoracja: ma zdjęciu krem maślany z barwnikiem w odcieniu Christmas Red i posypki firmy Wilton (do kupienia w sklepach internetowcyh z akcesoriami do pieczenia).


Brak komentarzy: